Zgłoszenie naruszenia prawa

Jeśli posiada Pani/Pan informacje dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia powszechnie obowiązującego prawa krajowego oraz prawa Unii Europejskiej, w szczególności w zakresie następujących dziedzin:

 

a)     korupcji,

b)     zamówień publicznych,

c)     usług, produktów i rynków finansowych,

d)     zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,

e)     bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami,

f)      bezpieczeństwa transportu,

g)     ochrony środowiska,

h)     ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,

i)      bezpieczeństwa żywności i pasz,

j)      zdrowia i dobrostanu zwierząt,

k)     zdrowia publicznego,

l)      ochrony konsumentów,

m)    ochrony prywatności i danych osobowych,

n)     bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,

o)     interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczpospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej,

p)     rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych,

q)     konstytucyjnych wolności oraz praw człowieka i obywatela występujących w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i nie związanych z dziedzinami wskazanymi powyżej.

 

Zgłoszenie może dotyczyć uzasadnionego podejrzenia dotyczącego zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w organizacji.

może Pani/Pan zgłosić takie naruszenie w następujący sposób:

 

a) na adres do korespondencji: Urząd Miejski Gminy Kłecko ul. Dworcowa 14, 62-270 Kłecko z dopiskiem - sygnalista - zgłoszenie - nie otwierać:

 

b) poprzez e-mail na adres sygnalista@klecko.pl , tytuł maila sygnalista – zgłoszenie:

 

c) ustnie podczas bezpośredniego spotkania, z którego sporządzony zostanie protokół z rozmowy, odtwarzający jej dokładny przebieg.

 

Wszystkie dane osobowe mające związek z otrzymanym zgłoszeniem są utrzymywane w ścisłej tajemnicy, a prywatność sygnalisty, jak i każdej osoby objętej działaniami następczymi, są chronione w prawnie dopuszczalnym stopniu oraz w sposób jak najbardziej odpowiadający potrzebie przeprowadzenia działań następczych oraz, jeśli konieczne, podjęcia odpowiednich środków w celu usunięcia naruszenia prawa lub naprawienia jego skutków.

Zgłoszenia najlepiej dokonać na formularzu, który znajduje się tutaj 

  Formularz do dokonania zgłoszenia.

 

Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:

1) imię i nazwisko, stanowisko pracy, inne dane wskazujące na kontekst związany z pracą (nie dotyczy zgłoszeń anonimowych),

2) datę i miejsce sporządzenia zgłoszenia,

3) adres zwrotny w przypadku zgłoszeń dokonywanych w formie listowej (nie dotyczy zgłoszeń anonimowych),

4) dane identyfikujące osobę (podmiot), która dopuściła się naruszenia lub z którą osoba ta jest powiązana (osoba, której dotyczy zgłoszenie), np. imię, nazwisko, nazwa, stanowisko pracy,

5) informacje dotyczące naruszenia:
- data zaistnienia naruszenia lub data powzięcia wiadomości o naruszeniu,
- wyczerpujący opis konkretnej sytuacji stanowiącej naruszenie lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia,
- dowody potwierdzające naruszenie, jeśli osoba zgłaszająca nimi dysponuje, w tym wskazanie świadków naruszenia.

 

Wszystkie zgłoszenia podlegają analizie i są prowadzone z zachowaniem należytej staranności, niezależności oraz obiektywizmu; analiza ta jest tym skuteczniejsza, im dokładniejszy opis możliwego naruszenia zostanie przekazany w zgłoszeniu.

 

Niniejsze informacje przeznaczone są dla pracowników, byłych pracowników, osób ubiegających się o zatrudnienie, osób świadczących pracę na rzecz Urzędu Gminy Gniezno na innej podstawie niż stosunek pracy, stażystów, wolontariuszy oraz osób pracujących pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, którzy uzyskali informacje na temat możliwych naruszeń w kontekście związanym z pracą.

Szczegółowe informacje dotyczące przebiegu przyjmowania zgłoszeń i prowadzenia działań następczych oraz warunkach objęcia ochroną sygnalisty znajdzie Pani/Pan w poniższych dokumentach

Dokumenty:

Zarządzenie w sprawie wprowadzenia procedury dokonywania zgłoszeń zewnętrznych oraz podejmowania działań następczych

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

Dane kontaktowe do Rzecznika Praw Obywatelskich:

1. Informacyjna linia obywatelska: 800 676 676, e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl,

2. Adres korespondencyjny: Biuro RPO, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 grudnia 2024 20:25
Dokument wprowadzony do BIP przez: Ryszarda Wolny
Ilość wyświetleń: 266
28 grudnia 2024 13:36 (Ryszarda Wolny) - Zmiana treści zakładki.
28 grudnia 2024 13:35 (Ryszarda Wolny) - Zmiana treści zakładki.
28 grudnia 2024 13:33 (Ryszarda Wolny) - Zmiana treści zakładki.
Zatrzymaj banner przewijany